Handelsebetingelser

  1. Svane IT ApS

Svane IT ApS udvikler software, der er baseret på Microsoft Dynamics 365 Business Central, og er en tillægsløsning til dette. I det følgende omtalt som Modulet uden at det er begrænset til et eller til et specifikt modul.

  1. Anvendelse

Følgende standardbetingelser gælder for samarbejde mellem Svane IT ApS og kunder. Disse standardbetingelser gælder, medmindre andet er aftalt skriftligt.

  1. Fakturering og betaling

Fakturering sker ved bestilling af første licens til Dynamics 365 Business Central og følger terminerne for disse, medmindre andet er aftalt skriftligt mellem Svane IT og kunden.

Faktura vil blive sendt pr. mail til kunden med betalingsbetingelse 14 dage netto. Ved udebleven betaling tilskrives renter af vores tilgodehavende med procesrente (Nationalbankens udlånsrente +8 % p.a.). Renter beregnes fra forfaldsdatoen. Renter og rykkergebyrer opkræves i henhold til gældende lovgivning.

Ved udebleven betaling i mere end 20 dage fra forfaldsdato, kan Svane IT lukke adgang til Modulet. For at få genåbnet adgang til modulet eller få udlæst kundens data, opkræves et gebyr på kr. 2.500, -.

  1. Priser

Modulet afregnes til en fast pris pr. bruger pr. måned.

Svane IT kan regulere den aftalte pris årligt pr. 1. januar.

Konsulentassistance (via telefon, e-mail eller ved programmering) faktureres alene på baggrund af udarbejdet tilbud. Support af Modulet leveres uden beregning til leverandører.

  1. Levering

Medmindre andet er aftalt skriftligt, sker levering til slutkunden via fjernsupport til kunden. Ved levering på anden vis, vil dette skulle aftales skriftligt og afregnes i henhold til tilbud.

  1. Varighed og opsigelse

I det tilfælde, at der er behov for et variabelt antal brugere i løbet af året, kan der tilkøbes licenser. Justering i antallet af licenser sker med en måneds varsel.

Det er muligt at tilføje yderligere brugere ved behov i løbet af tegningsperioden (1 år). Opsigelse og justering af licenser/abonnementer sker med en måneds varsel op til udløb af faktureringsperioden.

  1. Ansvar

Svane IT ApS er kun ansvarlig for egne ydelser og handlinger. Svane IT ApS kan derfor ikke gøres ansvarlig for forhold, der er relateret til software og ydelser leveret af Microsoft, tredjepart og/eller kunden selv.

Svane IT ApS kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, tab af data, tab forårsaget af IT-virus eller lignende, uanset om disse tab måtte skyldes Svane IT ApSs forhold.

Erstatningssummen kan maksimalt være tilsvarende investeringssummen.

  1. Tavshedspligt

Både Svane IT ApS og kunden er gensidigt omfattet af markedsføringslovens §19.

Svane IT ApS har tavshedspligt om alle informationer om kunden, som Svane IT ApS måtte komme i besiddelse af. Svane IT ApS skal sikre, at modtagne oplysninger ikke videregives eller anvendes til andre formål end de, der følger det, der er aftalt med kunden.

  1. Tillæg vedr. Databeskyttelsesforordningen (GDPR)

Svane IT ApS og kunden garanterer gensidigt at ville overholde alle forpligtelser ifølge lov om behandling af personoplysninger.

Svane IT ApS ApS overholder den til enhver tid gældende lovgivning på området (Dansk udgave).

Med henvisning til den indgåede samarbejdsaftale og datatilsynets vejledende principper vedrørende IT-konsulentydelser, er Svane IT ApS ikke at betragte som Databehandler.

Det ligger ikke i aftalen, at Svane IT ApSs konsulenter skal behandle personoplysninger efter instruks, og det er ikke Svane IT ApSs formål at behandle persondata. Der er dermed ikke en situation, hvor der er tale om en databehandlerkonstruktion (Datatilsynets vejledende principper).

  1. Force Majeure

Til force majeure henregnes strejke, lockout, brand, oversvømmelser, omfattende driftsforstyrrelser, krigstilstand, myndighedernes foranstaltninger, udebleven eller fejlagtig leverance fra underleverandører, tyveri, hærværk eller andre hændelser, hvor Svane IT ApS bliver ude af stand til helt eller delvist at opfylde sine forpligtelser. Ved force majeure er Svane IT ApS berettiget til at udskyde eller annullere sine ydelser.

  1. Persondatapolitik

Svane IT ApS har fokus på, at indsamling, behandling og brug af persondata stemmer overens med gældende regler for persondataforordningen.

Svane IT ApS behandler kundens personoplysninger med det formål at kunne levere løsninger til kunden, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende kundens køb. 

Oplysningerne opbevares på ubestemt tid med det formål at skabe historik og arkivere eventuel dialog og aftale.

Kunden har til enhver tid ret til, jvf. persondataloven, at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om kunden og få slettet disse oplysninger. Kunden kan altid rette henvendelse via mail info@svaneit.dk

Svane IT ApS vedligeholder en samlende beskrivelse af sin persondatapolitik på websiderne:  https://SvaneIT.dk/privatlivspolitik/

  1. Tvister

Enhver uoverensstemmelse vedrørende aftalen, dens fortolkning eller udfyldning skal afgøres ved retten i den retskreds, hvor Svane IT er hjemmehørende.